داتیس



فرهنگ آموزش در داتیس

فرهنگ آموزش در داتیس در گذشته، باور افراد بر این بود که یادگیری و کار از لحاظ زمانی از یکدیگر جدا هستند، اما در عصر حاضر، این تفکر در جامعه جهانی و در عرصه های مختلف جایگاهی ندارد و آموزش جزئی انکارناپذیر در مسیر تکامل هر شخص محسوب می شود. داتیس برای گام بر داشتن در مسیر آموزش و ارتقای سطح دانش کارکنان خود واحدی را تحت عنوان واحد آموزش پایه گذاری کرده است تا فضای رشد را برای خانواده داتیس فراهم کند.
نویسنده: آرش رشیدی مقدم

اشتراک گذاری :

کپی شد

 

توسعه آموزشی تأثیر چشمگیری بر گسترش سازمان دارد. پیشرفت قابل توجه علم و دانش در سال‌­های اخیر باعث شده است عصر حاضر را عصر نیم‌عمر اطلاعات بنامند؛ بدین معنا که در این دوران، در هر پنج سال، نیمی از اطلاعات بشر منسوخ می‌گردد و اطلاعات و تکنولوژی جدید جایگزین آن می­شود.

در گذشته، باور افراد بر این بود که یادگیری و کار از لحاظ زمانی از یکدیگر جدا هستند. طبق این دیدگاه، آموزش هنگامی بهینه و مفید محسوب می‌شود که پیش از شروع فعالیت کاری به افراد عرضه شود. بر مبنای همین دیدگاه، هر شخص مدتی را صرف آموزش دیدن می‌کرد و سپس مشغول به کار می­شد و دیگر برای یاد گرفتن زمانی نداشت. در عصر حاضر، این تفکر در جامعه جهانی و در عرصه‌های مختلف جایگاهی ندارد و آموزش یکی از ارکان ثابت در مسیر تکامل هر شخص محسوب می‌شود. آموزش بر رفتار افراد سازمان تأثیر می‌گذارد و باعث تغییر رفتار افراد می‌شود؛ به عبارت دیگر، آموزش می‌تواند اقدامی کارآمد از سوی مدیر سازمان در راستای بالا بردن سطح شایستگی‌های اعضای سازمان باشد.

بنابراین می‌توان گفت مهم‌ترین عوامل ایجاد نیاز به آموزش در سازمان عبارتند از:

 

  • جابجایی کارکنان در ساختار سازمان
  • ورود کارکنان جدید و مستعد به سازمان
  • تسریع در پیشرفت حوزه کاری

امروز، شرکتهای بزرگ دنیا مانند IBM، زیراکس، موتورولا و فورد و همچنین شرکت‌های مطرح در صنعت آسانسور، مانند اوتیس و آرکل، برای آموزش کارکنان خود مراکز عظیم آموزشی تأسیس کرده‌اند. چنین شرکت‌هایی را سازمان‌های یادگیرنده می‌نامند، زیرا آن‌ها آموزش و توسعه را نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده خود می‌دانند و به عنوان هزینه به آن نگاه نمی‌کنند. به گفته‌ی پل بناس، مدیر برنامه‌ریزی نیروی انسانی شرکت فورد، اگر آموزش و پژوهش را هزینه بدانیم، در شرایط سخت اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، باید بودجه آموزش و پژوهش نیز قطع شود. اما اگر کارکنان سازمان مهم‌ترین دارایی‌های آن در نظر گرفته شوند، آموزش حتی در زمان رکود اقتصادی نیز پابرجا باقی خواهد ماند. آموزش یک فرآیند مداوم و همیشگی و نه موقت و تمام شدنی است.

 

داتیس برای گام بر داشتن در مسیر ارتقای سطح دانش کارکنان خود واحدی را تحت عنوان واحد آموزش پایه‌گذاری کرده است تا فضای رشد را برای خانواده داتیس فراهم کند. طرح‌های آموزشی داتیس شامل حال کارکنان دفتر مرکزی و کارخانه داتیس، نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش داتیس در کل کشور و همچنین نصاب­های تابلو فرمان داتیس خواهد شد. اهداف اصلی واحد آموزش داتیس به شرح زیر تعریف شده‌اند:

ارتقای سطح دانش فنی خانواده داتیس

داتیس معتقد است همه‌ی افراد در هر گوشه‌ای از سازمان می‌بایست با مباحث فنی مرتبط با تابلو فرمان آسانسور آشنایی داشته باشند. بر مبنای همین باور و با توجه به اینکه رشد یک سازمان وابسته به رشد اعضای آن است، واحد آموزش داتیس بستر رشد را در حوزه فنی نیز برای همراهان داتیس فراهم می‌کند.

افرادی که به تازگی به خانواده داتیس ملحق می‌شوند، در هر بخشی که مشغول به فعالیت شده باشند، در دوره‌های آموزشی تیم آموزش داتیس شرکت می‌کنند تا دانش فنی لازم را در حوزه کاری خود کسب کنند.

علاوه بر این، تیم آموزش داتیس با هدف افزایش دانش و مهارت فنی نمایندگان خدمات حضوری داتیس در سراسر ایران اقدام به برگزاری دوره آموزشی UNIFORM 1400 کرده است. در این دوره، سطح دانش فنی نمایندگان خدمات داتیس ارتقا پیدا خواهد کرد و می­توان اطمینان حاصل کرد که در آینده، سطح خدمات داتیس در همه استان­ها بالا باقی خواهد ماند و از پیش بهتر خواهد شد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا نکات فنی مربوط به نصب و نگهداری تابلو فرمان‌های داتیس به نصاب‌های آسانسور آموزش داده شوند تا نصاب‌ها بتوانند کار خود را با کیفیت و رضایت بیشتری پیش ببرند.

معرفی محصولات داتیس

یکی دیگر از اهداف واحد آموزش داتیس شناساندن محصولات داتیس به مخاطبین این شرکت است. به باور داتیس، اگر فروشندگان و نصاب‌های آسانسور اطلاعات فنی بیشتری داشته باشند می‌توانند محصولات مناسب‌تری را به مشتریان پیشنهاد بدهند و در نتیجه، مشتریان نهایی دقیقاً بابت همان محصولی هزینه خواهند کرد که به آن نیاز دارند.

واحد آموزش داتیس در راستای نیل به این هدف، با برگزاری دوره­های آموزشی و سمینارهایی در تمامی شهر­های ایران، سعی دارد محصولات داتیس و فرایند تولید آن‌ها را به شکلی دقیق و صحیح معرفی کند و به مخاطبین داتیس در شناخت همه محصولات این شرکت کمک کند.

به‌روزرسانی دانش فنی

دانش تنها منبع قابل اطمینان برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار است و با توجه به سرعت بالای پیشرفت علم در جهان، سازمان­ها هر روز بیش از پیش به اهمیت این موضوع پی برده و به عنوان سرمایه فکری به مقوله دانش نگاه می­کنند. واحد آموزش داتیس در کنار تیم تحقیق و توسعه (R&D) داتیس همواره به دنبال به‌روزرسانی دانش فنی در همه سطوح این شرکت است تا محصولات داتیس همیشه با کیفیت با و با بهره‌گیری از دانش روز تولید و به بازار عرضه شوند.

راه بهتری هست...

داتیس همواره و در همه ابعاد فعالیت خود بر این باور است که راه بهتری وجود دارد و واحد آموزش داتیس نیز با پیروی از همین باور فعالیت می‌کند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، هدف اصلی واحد آموزش داتیس ارتقای سطح دانش خانواده داتیس است تا خدمت­رسانی به مشتریان به بهترین شکل ممکن انجام شود. این واحد با همکاری واحدهای تحقیق و توسعه، خدمات و پشتیانی و فروش و بازاریابی سعی می‌کند مسیر رشد داتیس را هموار ‌سازد.

 


نظرات

برای ثبت نظر میبایست وارد شوید.

©تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت الفبای فناوری داتیس تولید کننده تابلو فرمان آسانسور است